İÇİNDE BİR SEN 

Merhaba selamlar okur dostlarım! 

Son zamanlarda pek kitap okuyamadığımı fark ettim. Havalardan olsun, pandemiden olsun, sınavlar işler güçler derken en son ne zaman bir kitabın kapağını açtığımı hatırlayamaz hale geldim. Artık kendime gelip yeniden nefes almamın vakti geldi, yoksa her an kendimi melankolinin kollarında bulabilirim.. :d

Bu yanda gördüğümüz fantastik kurgunun dibini görmüş romanın yazarı Binnur Şafak Nigiz olup yayınladığı ilk fantastik seri romandır. Serinin ilk kitabı Engerek'tir, gördüğünüz gibi. Duyduğuma göre dokuz kitaplık bir seri olacakmış ve burada bize düşen ise fantastik dünyanın kapısını aralamak olacak sonra hop bambaşka bir evrendeyiz. Ne güzel değil mi? Bence her gün aynı duvarı izlemekten daha iyidir. :d

Ne diyorduk ? Evet duvar, eğer duvarımda mavi gözlü bir efken göremeyeceksem o zaman ben onun evrenine gelirim yani :d

Öncelikle yazardan bahsetmek isterim. Yani nam-ı değer betimleme kraliçesi Binnur Şafak Nigiz. ( vay anasını sayın okurlar yazar ismiyle şov yapıyor bence çok havalı değil mi?) Öhöm konumuza dönelim neyse. Ciddiyiz evet. Betimleme kraliçesini ben diyorum bu arada kadını kafamda öyle kodlamışım. Başkası diyor mu bilmem ama desin bence valla bu lakabı sonuna kadar hakkediyor. Yazar kitapta ve diğer kitaplarında bir betimleme yapıyor ki oh my god diyorsun yani. Ben betimlemeli kitapları okumayı çok severim. Bazı yerlerde altını çizip o hissi yaşamayı severim. Yazar genç-yetişkin türde romanlar yazıyor bu arada tam benlik. Kitaplar da ergen konular veya klişe şeyler yok al oku kitabı yaşa hayatı. :d

--"Her zaman beni dışarıdaki tehlikelerden koruduğuna inandığım bir kabuğum olmuştu. Beni mahvedeceğini bildiğim kör acıları yaşamaktan hep korkmuştum ama bir yandan da o acıların daima benimle olduğunu, ruhumun bir köşesinde saklandığını hep bilmiştim. Yabancılar benim için her zaman kabuğumun dışında dolaşan, kabuğuma yara izleri veren tehlikelerdi, hiçbir zaman bir insanı kalbime tam olarak kabul edememiştim çünkü incinmekten hep korkmuştum." - Engerek  

Kitabımızın konusuna gelirsek; Mahinev 21. yaş gününde, her sene doğum gününü takip eden bir kaç ayda garip olaylar yaşandığını fark eder. Bunun kafasında kurduğu bir şey olduğunu düşünse bile 21. yaş gününde babaannesinin hediye ettiği kitabın kapağını açmasıyla varlığını bile bilmediği bir dünyaya geçiş yapar ve hiç bir şeyin tesadüf veya kafasında kurduğu şeyler olmadığını anlar.

Varta isimli hiç bilmediği, çok garip şeyler olan şehirde ise onu bekleyen kişi Efken Karaduman’dan başkası değildir. Mahinev hem tanımadığı bir adamla hem de yaşadığı, gördüğü akıl almaz derecede olağanüstü olaylarla uğraşırken bir yandan da kim olduğu bilmecesini çözmeye çalışır.

Fantastik ve macera kısmı açısından kesinlikle doyurucu bir kitap oldu benim için. Farklı bir evren tanımış oldum. O evrende şiddetli bir aşkın başlangıcını okudum. İbrahim, Yaren, Sezgi ve Ceyhun v.s karakterlerinin her biri ayrı güzeldi. Favorim diye birini söylemek zor hepsini çok sevdim. Kitabın mizahi kısmını en çok Efken ve İbrahim'in birbirleriyle sataşmaları taşıdı. 

"Kelimeler en çok onları kalbinde hissedenleri yakardı."
Bir varmış bir yokmuş. Evvel zaman içinde adı Mahinev adında bir kız varmış; ruhu Medusa.
Bir varmış bir yokmuş, kalbur saman içinde bir adam varmış adı Efken, ruhu duman.
Başka diyarların başka varlıklarıymış onlar.
Birleşmeleri yıkım, ayrılıkları ölüm olan."

Efken ve Mahinev  baş ana karakterleri yazarak anlatmak yetmez okumak gerekir. Birlikte çok güçlü ve güzeldiler. Mahinev'in güçlü duruşu Efken'in netliği yerli yerindeydi. 

Binnur'un bu kitapla dilini daha çok geliştirdiğini görmek mümkün. Yazarın kitap boyunca yaptığı betimlemeler hem çok sağlam olması hem de derin anlamlar içermesinden mütevellit kitabın diline alışana kadar ağır akıyor gibi hissedebiliriz en başta. Zaten normal bir fantastik veya romantik kurgular gibi çabuk okunabilecek bir kitap değil.  Ama kitap akıcı bir şekilde ilerlediğinden dolayı kitabın o ağır dilini bu şekilde bastırabiliyorsun. Kitapta ki olaylar size biraz karmaşık gelebilir ama hızlı bir şekilde ilerlediğinden kitap sizi sürekli merakta bırakıyor. Acaba Efken'ciğim bize ne zaman dönüp hi! diyecek... Şaka şaka canlar ama keşke dese. :d

Kitapta fantastik öğeler daha baskın olduğundan olaylar açıklayıcı ve daha hızlı bir şekilde  ilerliyor. Başlangıç kitabı olduğu için serideki diğer tüm kitaplara nazaran daha çok olay aksiyon yaşanıyor. Hele ki kitabın sonu abovvv dedim nasıl bir son bu... ikinci kitabı bekliyorum gözlerim kapalı belki yarın belki yarından da yakın..

sevdiğim alıntılarla veda ediyorum sizlere sevgili okurlar... kitapla kalın. 

"Büyüdüğümü, bazı acıları babama dahi anlatamayacak kadar çaresiz hissettiğimde ve yine o acıları babama anlatsam bile bir çare bulunamayacağını anladığımda fark etmiştim."

&

“Beni kurtaramazdın, sadece bir çocuktun, ama onu koruyabilirsin Efken. Sadece koru. Zamanın içindeki her şey bir gün ölür. O bugün ölmeyecek, çünkü zamanın içinde sen varsın.”

&

"Benim hayatım okuduğum romanlardan, izlediğim filmlerden ibaretti. Bazen roman sayfalarının içindeki bir karaktere aşık olur, o karakter ile öpüşür, o karakter için gözyaşlarım akardı; bazen o karakter ile sevişirdim. Roman bittiğindeyse o aşk da biterdi ve ben yeni aşklara yelken açmak için kitaplığımın önüne doğru ilerlerdim."

&

"Yirmi birinci yüzyılın şeytanlarıydık, melekler her yerde bizi takip ediyor, ellerinde bıçaklarla bizi kıstıracakları anı bekliyordu. Bazı iyiler, o kadar kötüydüler ki kalplerine saplamalıydılar o bıçağı."

&

“Hiç kimse olması gereken yerde değil.” 

  - son alıntı tam bizlik değil mi ama..

    

-the end okurcanlar ^.^






Yorumlar

Popüler Yayınlar